Trondheim Calling — et av årets høydepunkt

Av Pia Biermann 31. januar, 2024

Til helga er det endelig tid for Trondheim Calling igjen – en årlig musikkfestival og konferanse som utspiller seg på flere av byens scener. Vi har vært så heldige å få bidra med ny visuell identitet, nettside og kommunikasjon av årets festival. Flaks for oss som er over gjennomsnittet begeistra for musikk.

Logohierarki: musikkfestivalen og konferanse har fått egne subtile logosymboler

Samarbeidet med Trondheim Calling har ikke bare vært en jobb, men også et av årets høydepunkt. Vi er stolte over å få samarbeide med en aktør som løfter nye artister frem, styrker den profesjonelle musikknæringen og samtidig legger til rette for gode diskusjoner rundt musikkens tilstand og fremtid.

Aktive retrofarger og etikett-elementet gir tydelige assosiasjoner til platecover
Vi utviklet en egen fargepalett for konferansen. Analoge teksturer i bakgrunnen, typografien og håndskrevne datoer deler et felles visuelt språk med hovedprofilen
Vi skapte en teksturert bakgrunn for å gi en taktil følelse som minner om konsertplakater

 

Upolerte, analoge, ekte bilder utgjør en kraftfull bildestil ladet med energi

Vi gleder oss stort til å oppleve morgendagens headlinere på Trondheim Calling 2024!



Pia Biermann

Skrevet av Pia Biermann

Leder strategi og merkevare / rådgiver / Headspin Productions

+47 952 80 015