Møt Ragnhild – vår rocka rådgiver
Når superstrateg Ragnhild ikke er å finne ved den overfylte pulten sin, synger hun. Enten i sofaen – med headphones og karaoke-app – eller på en av byens åpne scener. Med bakgrunn fra blant annet markedskommunikasjon, retorikk og PR, er det nemlig lite den prisvinnende akademikeren vår ikke tar på strak arm.
Navn: Ragnhild Gimse Storrø
Rolle: Rådgiver i Headspin Advertising
Tre favoritting: Høsten, musikk og Game of Thrones
Hvilke prosjekter er du mest stolt av å ha deltatt på, og hvorfor?
Jeg er veldig stolt av å være en del av teamet som jobber med NIM – Norges nasjonale institusjon for menneskerettigheter. Ikke bare har NIM et stort samfunnsansvar gjennom at de fremmer og beskytter menneskerettighetene, de er også en svært spennende kunde å jobbe med. For NIM har vi utviklet nye nettsider, som blant annet skal gjøre det enklere for brukerne – det være seg politikere eller studenter.
En annen kunde jeg er ekstra stolt over å ha fått jobbe med, er Betania Alta. Stiftelsen, som er tjenesteleverandør av en rekke omsorgstilbud i Alta, drifter både sykehjem, barnehager og et eget tilbud for ruspsykiatri-pasienter. For Betania Alta har vi utviklet en ny visuell profil, samt at vi jobber med å gi stiftelsen en ny og moderne nettside. I og med at kunden befinner seg et godt stykke unna, er vi avhengige av god dialog og kontinuerlig kommunikasjon. Det har vi lyktes med, og det er jeg stolt av.
Hvordan er drømmekunden?
Drømmekunden vet at hun eller han trenger hjelp, og stoler på at jeg faktisk kan hjelpe. Videre prioriterer drømmekunden å bruke både tid og penger på å få til den best mulige løsningen. Om jeg får være med inn allerede fra scratch, med å utvikle kommunikasjonsstrategi og lignende, trives jeg ekstra godt.
Hva inspirerer deg?
Det er mye. Det første jeg tenker på, er store konsertproduksjoner. Der må alt det praktiske rundt – lyd, lys og logistikk – fungere. Det er mange ledd, det. Og da må det samhandling til for å få det i havn. Konserten tar kanskje ikke mer enn halvannen time, men det er utrolig mye som skal organiseres – både før, under og etter konserten. Det inspirerer meg! Og så blir jeg inspirert av folk som tør å være sårbare. Ja, vi driver med business, men vi er alle bare mennesker.
Hvilke prosjekter jobber du med nå?
Foruten å jobbe med nye og faste kunder, foreleser jeg på BI i PR-strategier. Vi har også nylig hatt en to dager lang workshop med Betania Alta for å sikre at stiftelsens nye nettsider blir top notch.