Logo og grafisk profil for MiST
MiST – Museene i Sør-Trøndelag – består av en rekke museer. Da MiST kom til oss, var det med en problemstilling: Den daværende logoen fungerte dårlig i sammenstilling med museets logoer, og det ble blant annet pekt på at logoen var for komplisert og for svak.
Vi har utviklet ny logo og grafisk profil som ivaretar merkevaren MiST, og som samtidig fungerer godt i sammenstilling med museenes egne logoer.
Vi utviklet en ren typografisk logo, som både er tidløs og sterk. Formen gjør den allsidig – den kan fint stå alene, samtidig som den fungerer godt i samspill med andre elementer.
Fargepaletten favner de ulike miljøene som hører til under MiST; kunst-, musikk-, kyst-, industri- og folkemuseum.
Vi takker MiST for oppdraget!
Andre jobber
Danske BankEndelig 18!
SticosIdentitet, web og film for @else
TollbuaVisuell identitet og nettside for byens nye gourmetbistro
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST