Logo og grafisk profil for MiST
MiST – Museene i Sør-Trøndelag – består av en rekke museer. Da MiST kom til oss, var det med en problemstilling: Den daværende logoen fungerte dårlig i sammenstilling med museets logoer, og det ble blant annet pekt på at logoen var for komplisert og for svak.
Vi har utviklet ny logo og grafisk profil som ivaretar merkevaren MiST, og som samtidig fungerer godt i sammenstilling med museenes egne logoer.
Vi utviklet en ren typografisk logo, som både er tidløs og sterk. Formen gjør den allsidig – den kan fint stå alene, samtidig som den fungerer godt i samspill med andre elementer.
Fargepaletten favner de ulike miljøene som hører til under MiST; kunst-, musikk-, kyst-, industri- og folkemuseum.
Vi takker MiST for oppdraget!
Andre jobber
OlavsfestdageneKonsept og kampanje for Olavsfestdagene 2017
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseAnimasjonsfilmer til undervisningsmateriell for Aldring og helse
Impulse TreningssenterBranding for Impulse Treningssenter
LocationMinimalistisk pakning for kinoens hvite gull
NofitechKommunikasjonsstrategi, visuell profil, nettside og film for Nofitech
TrymKommunikasjonsstrategi, visuell profil og nettside for Trym