Logo og grafisk profil for MiST
MiST – Museene i Sør-Trøndelag – består av en rekke museer. Da MiST kom til oss, var det med en problemstilling: Den daværende logoen fungerte dårlig i sammenstilling med museets logoer, og det ble blant annet pekt på at logoen var for komplisert og for svak.
Vi har utviklet ny logo og grafisk profil som ivaretar merkevaren MiST, og som samtidig fungerer godt i sammenstilling med museenes egne logoer.
Vi utviklet en ren typografisk logo, som både er tidløs og sterk. Formen gjør den allsidig – den kan fint stå alene, samtidig som den fungerer godt i samspill med andre elementer.
Fargepaletten favner de ulike miljøene som hører til under MiST; kunst-, musikk-, kyst-, industri- og folkemuseum.
Vi takker MiST for oppdraget!
Andre jobber
Danske BankNår det er en million ting du heller vil …
Nasjonal kompetansetjeneste for aldring og helseIllustrasjoner for Demensomsorg på gård
NylanderReprofilering av Nylander
Trondheim kommuneAnimasjonsfilm om +CityxChange
VassfjelletKonsept, kommunikasjonsstrategi og kampanjer for «Hele byens fristed»
Studentsamskipnaden i TrondheimKjennskapskampanje for Sit helse