Eventyrlig presentasjonsfilm
Oljeselskapet Det norske hadde i løpet av relativt få år vokst fra å være en liten gründerbedrift med fokus på leting til å bli en fullverdig og betydelig aktør på norsk sokkel. I forbindelse med den digitale årsrapporten i 2012 ønsket de en film som fortalte historien om selskapet og transformasjonen det har vært gjennom.
Det norske oljeeventyret
Det norske hadde selv brukt ordspill rundt «det norske oljeeventyret», og ønsket at filmen skulle dra veksel på norske folkeeventyr. Dermed var mye av grunnlaget for vårt narrative og visuelle konsept lagt. Fortellingen ble lagt opp som et eventyr, «Det var en gang».
Prosess
Illustratøren vår dykket ned i Theodor Kittelsens verden, og kom tilbake med jetter og troll. Dette ble tatt med videre inn i et 3D-animert univers, hvor de flate illustrasjonene ble levendegjort og vist fram som del av en pop-up eventyrbok.
Internasjonalt prisdryss
Filmen hevdet seg svært godt i internasjonale konkurranser, og vi ble belønnet med førsteplass i kategoriene beste animasjon og spesialeffekter samt beste internkommunikasjon under Cannes Corporate Film & TV Awards. Under World Media Festival i Hamburg fikk vi henholdsvis gull og sølv. Og til slutt mottok vi tredjeplassen i kategoriene animasjon og manus/konsept samt sølv i corporate speciality productions under US International Film and Video Festival.
Andre jobber
Melhus kommuneNy profil til Melhus kommune
Norsk villreinsenterLogo og visuell profil for Norsk villreinsenter
Trondheim CallingFestivalen ringte. Vi svarte retro og analogt.
Impulse TreningssenterBranding for Impulse Treningssenter
Thon EiendomBrygge Femten – visuell presentasjon av lokaler som ikke er ferdig restaurert
PhoenixEn gastropub reiser seg fra asken