En gastropub reiser seg fra asken
Da Matigruppen, med stjernekokk Christopher Davidsen og norsk sommelier–mester Henrik Dahl Jahnsen i spissen, kom til oss med et nytt konsept tok vi fatt på oppgaven med stor iver. Historien for samarbeidet startet med moderskipet Mati, før vi utviklet visuell identitet og nettside for det første konseptet – Tollbua. Nå var det et helt nytt konsept som skulle reises.
Konseptet fikk navnet Phoenix – etter det historiske Hotel Phoenix som holdt til vegg-i-vegg fra 1914. Det nye Phoenix er en Gastropub, som serverer «comfort food» av høy kvalitet.
Vi har skapt en helhetlig visuell identitet som omfatter alt fra logo og typografi til fargepalett og maler for sosiale medier. Identiteten er sterkt inspirert av ikoniske neonskilt fra kino- og teaterscener i New York, Houston og Berlin, som gir det grafiske uttrykket et retro, men internasjonalt og moderne preg.
Logoen er designet med en skrifttype som er utformet fra geometriske og tekniske stiler, og fremstår både robust og dynamisk. Skrifttypen varierer fra en stilfull vintage-vibe til edgy, industriell futurisme, noe som gir rom for et mangfoldig logomønster. Fargepaletten er mørk og dempet, men med elektriske neonfarger som gir liv til uttrykket.
Vi produserte flere innlegg for sosiale medier til lanseringen. Disse ble laget i malverket vi utviklet.
Phoenix reiser seg fra asken og åpner dørene til hele byens sultne befolkning 8. november. Vi gleder oss til å ta turen innom, både for lunsj, snacks og middag.
Andre jobber
Trondheim HavnNy nettside for Trondheim Havn
SINTEFVidereutvikling av visuell profil for SINTEF
NablaFlowMedvind med ny visuell identitet
ArtsdatabankenKomplekse systemer enkelt forklart
Museene i Sør-TrøndelagLogo og grafisk profil for MiST
ArtsdatabankenNoen ganger handler visuell identitet like mye om strategi som om form og farge