Kampanje for Danske Bank med presentasjonsverktøy og animasjonsfilm
Høsten 2014 ble Norges største bankavtale lyst ut på anbud. Paraplyorganisasjonen Akademikerne ønsket å fornye sin bankforbindelse etter mange år hos DNB. Med over 100.000 medlemmer var dette utvilsomt en attraktiv kunde. Men hvordan skulle bankene utmerke seg i tilbudsprosessen utover å tilby gode betingelser – hvordan skulle de klare å slå Norges desidert største bank?
Interaktivt presentasjonsverktøy
Danske Bank er en utfordrer på det norske bankmarkedet. De skulle utfordre DNBs betingelser – tilby noe mer og noe bedre. Men de ønsket også å framstå annerledes. Til innsalget ønsket de derfor ikke den sedvanlige powerpoint-presentasjonen, med tørre, tekstlige fakta akkompagnert av grafer og utvalgte bilder. Vår løsning ble et skreddersydd interaktivt presentasjonsverktøy – en applikasjon – som ble bygd ikke-lineært, slik at den som skulle presentere fritt kunne bevege seg mellom tema.
Animert infographics
En viktig del av presentasjonsverktøyet ble hovedmenyen, som vi valgte å løse som et levende mikrosamfunn hvor Akademikerne og Danske Bank sine bygg ble satt i sentrum. Byen ble modellert i 3D, og deretter tatt inn i Adobe Air hvor vi bygde arkitektur og navigasjon for presentasjonen. De forskjellige temaene og selve innholdet i presentasjonen ble løst ved hjelp av typografi og animert infographics.
Danske Bank vant anbudet!
Ikke bare hadde de beste tilbudet, med de beste betingelsene – de var også den som utmerket seg mest i måten de kommuniserte på, noe de var sjenerøse nok til å gi oss mye av æren for.
Med avtalen i hus var tiden inne for å informere fagforeningsmedlemmene om det nye banktilbudet de kunne få. Dette valgte vi å løse ved hjelp av en kort, informativ og underholdende animasjonsfilm i 3D. I løpet av filmen ble foreningsmedlemmene presentert for avtaler og betingelser, men på en litt annerledes måte enn hva som kanskje forventes av en bank. I tillegg utviklet vi også et nytt presentasjonsverktøy for Danske Bank, som de kunne bruke ut mot kundemassen sin. Også i presentasjonsverktøyet benyttet vi 3D, men da i samspill med de øvrige virkemidlene i Danske Bank designmanual.
Andre jobber
Moen MarinNy nettside, redesign av logo og grafisk profil for Moen Marin
Trondheim International SchoolLiten film om verdensvant skole
VassfjelletFilm for hele byens fristed
CartesianVisuell identitet for en energieffektiv verden
Trondheim kommuneAnimasjonsfilm om +CityxChange
SnurrEt lite håndverksbakeri med stor personlighet