Få mest mulig ut av reklamebyrået!

Av 31. juli, 2013

Fortell hvor mye penger dere skal bruke

Noen synes 1000 kroner er mye å bruke på markedsføring. Andre blunker ikke når det runder 1 million. Ikke la oss bruke tid på å gjette hvor store ressurser dere har, for da jobber vi i blinde. Gi oss heller et budsjett, så skal vi fortelle hva dere kan oppnå innenfor de rammene som finnes.

Kjemi er viktigere enn pris

God kjemi gir bedre løsninger, og det gjør det lettere å si fra – både om positive ting, og når noe ikke fungerer. Det lønner seg å jobbe med mennesker man liker. God kjemi kan nemlig ikke kjøpes for penger, men det gir ofte lavere pris!

Snakk med hele teamet

Det kan virke litt overveldende med tre personer når du skal gi en briefing eller presentere et problem overfor et byrå. Men tro oss – det sparer masse tid å snakke med hele teamet samtidig, og det åpner for langt bedre løsninger. Dessuten har vi veldig ulik spisskompetanse, og den kan det være nyttig å møte ansikt til ansikt.

Bli med ut på greina

Ble ideen sprekere enn du hadde tenkt? Språkbruken røffere enn dere er vant til? Stilen så moderne i uttrykket at gamle tanter rynker på nesa? Flott! Skal du oppnå noe, må du våge.

Ikke løs jobben selv

Du betaler jo oss for å gjøre det! Dessuten jobber vi bedre når vi får et konkret mål eller problem, enn når vi får et slags forslag til løsning. Ta med utfordringene til oss, så kan dere få være med på idéarbeid hvis dere ønsker det. Vi arrangerer små og store workshops både alene og med kunder. Tema kan være alt fra utvikling av grafisk profil og navnevalg til verdiprosesser og reklamekampanjer. 

La kundene gråte på Twitter

Eller le på Facebook. Eller få gåshud av budskapet. God kommunikasjon skaper empati og følelser. For å komme dit, må vi gjemme det banale og fjerne det opplagte. Det går kanskje på bekostning av noe du gjerne skulle ha sagt, men det er det verdt.