Blogg

Er’e så nøye, ’a
Av Bent Ødegaard 11. september, 2017 0

Er tekst mindre viktig enn visuell profil? Mange internt i bedrifter har et sterkt forhold til logo, farger, typografi og bildekvalitet – og det er bra og viktig for merkevaren. At tekstene på ulike kommunikasjonsflater er godt og feilfritt skrevet, er...

Hvor er det blitt av samfunnsansvaret i merkevarebyggingen?
Av Bent Ødegaard 29. august, 2017 0

Det var ikke måte på hvor viktig samfunnsansvar var – og ikke minst ville bli Større bedrifter laget egne samfunnsansvars-rapporter hvor de greide ut om hvor flinke de var. Hvor mye mindre papir de produserte. Hvilke høyverdige prinsipper som lå ti...

Sosiale medier og mental helse
Av 29. juni, 2017 0

Sosiale medier har blitt en plass der vi etablerer og former relasjoner, bygger identitet, utrykker oss selv, og lærer om verden rundt oss. I så måte er sosiale medier et fantastisk markedsføringsverktøy. Her kan bedrifter styrke merkevaren sin, hån...

Olavsfestdagene velger Headspin
Av Pia Biermann 23. mai, 2017 0

Vår oppgave har i år vært å konseptualisere årets festival og tematikk på en engasjerende og relevant måte. Oppdraget inkluderer blant annet utvikling av kommunikasjonskonsept og  visuell profil, ny hjemmeside, markeds- og presentasjonsmateriell s...

Om å (ikke) ta skittentøysvasken offentlig
Av Sara Husby 5. april, 2017 0

Hvorfor det er slik? Sosiale kanaler – som Tusvik & Tønnes podcast – er nemlig fritatt pressens etiske regelverk. Betyr det at det er fritt frem for offentlig skittentøysvask i de nye mediekanalene? Gjett, da! Da norsk podcasts førstedamer, Sig...

Grønt er skjønt?
Av 31. mars, 2017 0

Målene for det grønne skiftet i Norge er forankret i regjeringsplattformen fra Sundvollen, i målet om at Norge skal være et lavutslippssamfunn i 2050. For å få til et grønt skifte, er vi nødt til å redusere utslipp, lage miljøvennlige produkter ...

Hvorfor viser vi ikke flere ekte mennesker i markedsføring?
Av Elise Skogrand 13. mars, 2017 0

Dette banneret er bare ett eksempel på en urealistisk fremstilling av hvordan kvinner skal se ut. Det er så hinsides «perfekt», og det ligner ikke på noen jeg kan huske å ha sett in real life. Noen gang! Hun som er avbildet har et utseende som i be...

Hvorfor lange tekster fungerer bedre enn korte på web
Av Bent Ødegaard 17. januar, 2017 0

Så hvorfor er det da så om å gjøre å skrive kort? Målet for søkemotoren er å finne presise svar Rangeringen av svar er søkemotorens kvalifiserte gjetning på hva som best svarer på et søk. Søkemotoren skanner nettet etter sider med ord og form...

Hvorfor hater økonomer faktisk?
Av Pia Lise Selnes 20. desember, 2016 0

Det er ikke bare faktisk som strykes. Om jeg putter et enslig lite nemlig inn i en tekst, så vet jeg at det vil få kort levetid hos både ingeniøren og økonomen. Hvorfor? Faktisk og nemlig lever gode liv andre steder Hvis jeg gjør et Google-søk og f...